Direktlänk till inlägg 2 oktober 2015

Tecken

Av levalustfyllt - 2 oktober 2015 08:00

Godmorgon!


I morse när jag kom ner och satte mig i soffan med en kopp kaffe, redo för nyhetsmorgon så ville inte tv'n alls. Det fanns ingen signal förutom på svt1. Tillslut försvann även den och jag kände mig inte helt redo för att börja jobba. Dessutom känner jag mig stressad över mitt nya arbete och det tar upp mycket av mitt hjärnbry.


Så jag satte mig på golvet och började meditera. Det var många tankar och svårt att fokusera på andningen men jag satt en stund och kände kroppen fyllas av luft genom djupa andetag och lugnets intåg i sinnet var skön. Jag vet aldrig hur länge jag sitter, jag sitter tills jag känner mig redo att öppna ögonen igen och idag blev det bara tjugo minuter.


När jag öppnar ögonen igen är det med ett leende och känslan av att det var precis det jag behöver. Jag tänder tv'n igen och då får jag sändning på alla kanaler igen. Okej jag ser tecknet!!!


Tecknet säger mig att inte låta tv'n och dåliga tankar ta över mitt sinne. Att sätta mig själv i första rum och prioritera att meditera och göra det jag behöver för att må bra. Jag kan inte sluta skratta, både av den sköna känslan som sprider sig i kroppen av meditationen och det direkta tecknet att jag skulle sätta mig. Det känns fantastiskt! 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av levalustfyllt - 20 januari 2016 09:14

Idag vaknade jag med ett enormt behov av att skriva. Äntligen!!! Som jag längtat efter känslan tillbaka till tangentbordet. Det är en enormt skön känsla att hitta tillbaka till mig själv.    Jag såg en bild på instagram, en bild på en strand med...

Av levalustfyllt - 28 oktober 2015 11:04


Jisses vad tiden går! För min chans till mammapeng så har jag hoppat på ett jobb som upptar 60% av min arbetstid men 100% av min energi och det gör att jag tappar mina ord och lusten till att skriva. Det var längesedan jag var upptaget med ett arbe...

Av levalustfyllt - 22 september 2015 11:01

Sen vi fick besked om att vi väntar barn så har min värld ställts upp och ner. Allthar rubbats och alla härliga rutiner av meditation, yoga och skrivande har varit som bortblåst. Det har även skapat lite ångest för jag saknar det. Yogan och meditatio...

Av levalustfyllt - 18 augusti 2015 12:21


Vi har äntligen, efter nästan fem år som ofrivilligt barnlösa, fått beskedet att vi ska bli föräldrar. Lyckan när testet vi gjorde hemma nyligen var positivt går inte att beskriva. Efter alla år, alla nederlag och dubbla känslor inför alla andra som ...

Av levalustfyllt - 7 augusti 2015 11:00

    Dagen efter sammanbrottet inombords och det gnager fortfarande lite. Det är min högkänslighet som gör sig påmind och min mammas känslor som hon inte ens är medveten om lagras inom mig. Jag känner av och känner in vare sig jag vill eller ej. ...

Presentation

Jag äter när jag är hungrig, sover när jag är trött, skrattar när jag är glad och gråter när jag är ledsen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards