Direktlänk till inlägg 29 juni 2015

Att aceptera förändringar utom min kontroll

Av levalustfyllt - 29 juni 2015 10:45

Förutom att skriva min bok och andra projekt så lägger jag min tid på att arbeta deltid hos en fantastisk människa med eget företag. Verksamheten är säsongsbaserad och extremt väderberoende. Detta innebär att jag aldrig riktigt vet när jag ska arbeta, ofta får jag veta det dag för dag. Det är helt okej och rätt skönt för det ger mig ganska mycket ledig tid att skriva på och göra annat vi har på g.

Dock så har jag inte heller chans att själv bedömma när jag vill och kan arbeta utan det ligger utanför min chans att bestämma. Det är lite frustrerande men så är det just nu och ett tag framöver. Istället för att känna stress över att inte kunna tjäna så mycket pengar som jag vill och kan så vänder jag det och ger mig själv en möjlighet att bara acceptera dagen och göra de saker jag verkligen behöver göra som jag inte fått chans till om jag arbetat för någon annan idag.

Jag tar tag i de saker jag måste göra för att kunna komma närmare min dröm om att leva platsoberoende. Det är ju faktiskt så att det inte kommer gratis och att drömma är fint men det är handling som tar mig i mål.


Så istället för att morra över att jag inte tjänar pengar och kan bestämma själv just idag så gör jag de arbetsmoment jag behöver göra för att snart kunna vara min egen chef igen till 100% och då kunna arbeta när jag vill och bestämma över min egen ekonomi.

Tills dess gör jag det jag vill kunna göra när jag bestämmer själv och ska därmed snart meditera en stund, äta lunch när jag är hungrig och inte bara för att klockan är tolv och ser fram emot vad jag skapar under denna dagen som gör att jag kommer närmare platsoberoende.


Over and out yogis!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av levalustfyllt - 20 januari 2016 09:14

Idag vaknade jag med ett enormt behov av att skriva. Äntligen!!! Som jag längtat efter känslan tillbaka till tangentbordet. Det är en enormt skön känsla att hitta tillbaka till mig själv.    Jag såg en bild på instagram, en bild på en strand med...

Av levalustfyllt - 28 oktober 2015 11:04


Jisses vad tiden går! För min chans till mammapeng så har jag hoppat på ett jobb som upptar 60% av min arbetstid men 100% av min energi och det gör att jag tappar mina ord och lusten till att skriva. Det var längesedan jag var upptaget med ett arbe...

Av levalustfyllt - 2 oktober 2015 08:00


Godmorgon!   I morse när jag kom ner och satte mig i soffan med en kopp kaffe, redo för nyhetsmorgon så ville inte tv'n alls. Det fanns ingen signal förutom på svt1. Tillslut försvann även den och jag kände mig inte helt redo för att börja jobba....

Av levalustfyllt - 22 september 2015 11:01

Sen vi fick besked om att vi väntar barn så har min värld ställts upp och ner. Allthar rubbats och alla härliga rutiner av meditation, yoga och skrivande har varit som bortblåst. Det har även skapat lite ångest för jag saknar det. Yogan och meditatio...

Av levalustfyllt - 18 augusti 2015 12:21


Vi har äntligen, efter nästan fem år som ofrivilligt barnlösa, fått beskedet att vi ska bli föräldrar. Lyckan när testet vi gjorde hemma nyligen var positivt går inte att beskriva. Efter alla år, alla nederlag och dubbla känslor inför alla andra som ...

Presentation

Jag äter när jag är hungrig, sover när jag är trött, skrattar när jag är glad och gråter när jag är ledsen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards