Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Tappat det helt

Av levalustfyllt - 22 september 2015 11:01

Sen vi fick besked om att vi väntar barn så har min värld ställts upp och ner. Allthar rubbats och alla härliga rutiner av meditation, yoga och skrivande har varit som bortblåst. Det har även skapat lite ångest för jag saknar det. Yogan och meditationen har antagligen varit det min kropp behövt för att kunna bli gravid och att sluta med det när det ligger en liten en i magen känns helt fel.

Så idag vaknade jag som mig själv med viljan att återupprätta mina gamla rutiner. Så nu jag har mediterat på morgonen och det var skönt. När jag väl sitter där med benen i kors så finns det ingenting som är mer naturligt och det känns främmande att inte ha det som en del i vardagen. Suget efter att skriva är också här så nu sitter jag vid datorn och börjar med att uppdatera bloggen.


Bebisen är nu i v 13 och det känns toppen :) alla de närmaste är informerade och glädjs lika mycket (nästan) som vi gör. Tänk, om ett halvår har vi äntligen en bebis i vårt hem. Yes!!!


Med boken har det inte hänt någonting. Jag tänkte skriva färdigt den under semesterveckan i augusti men det blev allt annat än skrivande, framförallt googlande på graviditet. Och det är så det skulle vara då, nu känner jag mig uppfyllt av energi att få ner mina ord igen.

Jag har kommit till den delen i skrivandet att jag känner mig ganska färdig. Att det ska korrläsas och rättas, sättas i rätt ordningsföljd och allt annat som jag inte har en aning om. Jag har även kommit till den delen när min självkänsla sätts på prov och Jante som kastar sin skit på mig. Varje dag känner jag "Vem är jag att tro"och andra hemska saker.

Men, det finns en enorm tröst och det är en annan bok som fullständigt tar över alla topplistor. Nämligen Lär dig leva: Mindre stress - mer närvaro av Mats och Susan Billmark.

http://www.adlibris.com/se/bok/lar-dig-leva-mindre-stress---mer-narvaro-9789197260008


Kan dom så kan jag. De slår dessutom ut alla stora böcker som lanserats den närmaste tiden. Det är en tröst.

Frågan är hur jag går tillväga med nästa steg, jag vet inte om jag ska vara helt ärlig men jag vet att jag inte kan stoppa nu.

Mina över 100.000 skrivna ord är värd mycket för mig och jag tror att andra kan ha nytta av dem i den stressade värld många väljer att leva i.


Tack för ordet, på återseende :)


Namasté



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av levalustfyllt - 20 januari 2016 09:14

Idag vaknade jag med ett enormt behov av att skriva. Äntligen!!! Som jag längtat efter känslan tillbaka till tangentbordet. Det är en enormt skön känsla att hitta tillbaka till mig själv.    Jag såg en bild på instagram, en bild på en strand med...

Av levalustfyllt - 28 oktober 2015 11:04


Jisses vad tiden går! För min chans till mammapeng så har jag hoppat på ett jobb som upptar 60% av min arbetstid men 100% av min energi och det gör att jag tappar mina ord och lusten till att skriva. Det var längesedan jag var upptaget med ett arbe...

Av levalustfyllt - 2 oktober 2015 08:00


Godmorgon!   I morse när jag kom ner och satte mig i soffan med en kopp kaffe, redo för nyhetsmorgon så ville inte tv'n alls. Det fanns ingen signal förutom på svt1. Tillslut försvann även den och jag kände mig inte helt redo för att börja jobba....

Av levalustfyllt - 18 augusti 2015 12:21


Vi har äntligen, efter nästan fem år som ofrivilligt barnlösa, fått beskedet att vi ska bli föräldrar. Lyckan när testet vi gjorde hemma nyligen var positivt går inte att beskriva. Efter alla år, alla nederlag och dubbla känslor inför alla andra som ...

Av levalustfyllt - 7 augusti 2015 11:00

    Dagen efter sammanbrottet inombords och det gnager fortfarande lite. Det är min högkänslighet som gör sig påmind och min mammas känslor som hon inte ens är medveten om lagras inom mig. Jag känner av och känner in vare sig jag vill eller ej. ...

Presentation

Jag äter när jag är hungrig, sover när jag är trött, skrattar när jag är glad och gråter när jag är ledsen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards