Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Rubrik saknas

Av levalustfyllt - 8 juni 2015 09:09

 


Idag är jag sjuk av längtan tillbaka till Mallorca. Samma känsla som tog mig till Palma i våras har satt klorna i mig och jag längtar tillbaka till ön för att utforska. Jag vet inte vad det är och jag har aldrig känt det förr för ett resmål men nu är det på något sätt under skinnet på mig och jag vet att jag bara måste tillbaka snart snart snart. Även om jag vill tillbaka imorgon så vill jag inte vara en av de 15 miljoner turister som besöker Mallorca varje år. Jag känner mig inte som en turist, jag känner mig som en som bor där.

Nästa gång vill jag bo i en liten by och ha bil hela tiden så att vi kan ta oss runt till pärlorna. Jag vill åka tidig höst och vara där länge, inte ha någon tidspress utan ha gott om tid att kunna strosa bygator upp och ner.


 

Jag vill prata med det riktiga mallorcafolket och jag vill lära mig spanska. Jag vill bli en del av denna underbara ö och jag vill bli sedd som en Mallorcan. Eller rättarsagt så vill jag inte bli sedd alls utan bara smälta in.




  Jag vill sitta under olivlundar och få nya ideér till böcker och skriva så fingrarna glöder. Få inspiration av färgglada blomsterlådor och överväxta balkonger, äta frukt som smälter på tungan och tillaga enkla luncher från marknadens stånd. 

       

Längtan är enorm och det enda som gör att jag kan förverkliga min dröm är att fortsätta det jag görr här hemma. Så jag skriver vidare på min bok och ser fram emot det som den kommer att ge mig på framtiden, det finns nämligen ingen återvända nu. Jag måste nämligen tillbaka till Mallorca och utforska och jag tar min livslust med mig, lusten till att leva precis så som vi är tänkta att leva.

All kärlek till dig en skön junidag som denna. Namasté


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av levalustfyllt - 20 januari 2016 09:14

Idag vaknade jag med ett enormt behov av att skriva. Äntligen!!! Som jag längtat efter känslan tillbaka till tangentbordet. Det är en enormt skön känsla att hitta tillbaka till mig själv.    Jag såg en bild på instagram, en bild på en strand med...

Av levalustfyllt - 28 oktober 2015 11:04


Jisses vad tiden går! För min chans till mammapeng så har jag hoppat på ett jobb som upptar 60% av min arbetstid men 100% av min energi och det gör att jag tappar mina ord och lusten till att skriva. Det var längesedan jag var upptaget med ett arbe...

Av levalustfyllt - 2 oktober 2015 08:00


Godmorgon!   I morse när jag kom ner och satte mig i soffan med en kopp kaffe, redo för nyhetsmorgon så ville inte tv'n alls. Det fanns ingen signal förutom på svt1. Tillslut försvann även den och jag kände mig inte helt redo för att börja jobba....

Av levalustfyllt - 22 september 2015 11:01

Sen vi fick besked om att vi väntar barn så har min värld ställts upp och ner. Allthar rubbats och alla härliga rutiner av meditation, yoga och skrivande har varit som bortblåst. Det har även skapat lite ångest för jag saknar det. Yogan och meditatio...

Av levalustfyllt - 18 augusti 2015 12:21


Vi har äntligen, efter nästan fem år som ofrivilligt barnlösa, fått beskedet att vi ska bli föräldrar. Lyckan när testet vi gjorde hemma nyligen var positivt går inte att beskriva. Efter alla år, alla nederlag och dubbla känslor inför alla andra som ...

Presentation

Jag äter när jag är hungrig, sover när jag är trött, skrattar när jag är glad och gråter när jag är ledsen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards